envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Tankar

Skrivet 2013-11-15 @ 14:38:44
Hej kära vänner! Idag om exakt två veckor är jag hemma i Sverige igen. Och jag längtar så mycket! Efter speciellt min pojkvän. Men även att göra någonting nytt, få ett riktigt jobb (vet dock inte hur lätt det är) och skapa en vardag där hemma. Mina tre månader jag var hemma i somras var ganska o-organiserade. Hade lite olika jobb, hade semester, dömde massa fotboll och flängde runt i hela södra Sverige för att träffa kompisar. 

När jag kommer hem denna gång är prio 1 att få ett jobb och att plugga för jag läser en distanskurs. Sen vill jag hitta bra träningsrutiner. Träna fotboll, döma, gå på gym och va i skogen och springa. Låter kanske så sjukt tråkigt för vissa och egentligen älskar jag ju och resa men jag känner mig lite mättad av att resa och komma till nya platser och träffa nya människor som man blir vän med men vet att man sen aldrig mer kommer träffa. Sorgligt men sant. 

Denna helgen är jag ledig egentligen men har fixat så jag ska jobba extra för en annan familj imorn. Ikväll ska jag nog bara ta det lugnt och på söndag blir det plugg hela dagen innan jag ska hämta familjen på flygplatsen igen! Är en hemsk och osocial människa för vet om jag ska träffa några kompisar så kommer vi festa (enda man kan göra här på helgen) och sprit är det sista min kropp behöver just nu när jag tränar mycket. 

Så Ciao kompisar. 



Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej! Jag ska åka som au pair till Schweiz om två månader och jag undrar om det är några viktiga förberedelser man behöver ordna, eller om du bara har några allmänna och hjälpsamma tips? Kram

2014-04-25 @ 16:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback