envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Ännu ett farväl

Skrivet 2013-09-29 @ 22:20:56
 
Packar ännu en gång ner mitt liv i en resväska. Förra året hade jag två bagage för jag skulle stanna så länge men nu har jag bara ett för det borde räcka till endast två månader.. Det var tight. Hade en hel hög med kläder som jag fick prioritera bort pågrund av för lite plats, min systemkamera får jag också prioritera bort då den tar för mycket plats. Men nu är allt nedoackat och jag är redo för att ta planet tillbaka till Schweiz imorn-eftermiddag. Inte mentalt dock. Hatar att ta farväl. Man tycker att man borde vänja sig och inte bli så påverkad av det men nej. Så funkar det inte för mig. Tyvärr tror jag att denna gång har jag instället undvikit att träffa vänner för att slippa säga hejdå. Så förlåt vänner!! 
 
Jobbigast är ändå min fina pojkvän som jag idag sa farväl till.. Känns lite fel att åka just nu men jag ska ändå tillbaka till mitt andra hemland och till flera vänner som trodde att jag kanske aldrig mer skulle få träffa. Till en fantastisk värdfamilj, till ett jobb och en vardag. 
Jag ska verkligen försöka njuta dessa två månader precis som jag gjorde maj-juli då jag levde som jag aldrig mer skulle få komma till Schweiz. Och tyvärr kanske denna gången är min sista gång i Schweiz? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback