envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Höjden av pinsamhet

Skrivet 2013-09-13 @ 23:10:00
döma fotboll är väl mitt liv just nu. 4 matcher denna vecka säger en hel del. Och det går bra också, jag utvecklas och har blivit belönad med många div 2 matcher dam. Och nästa helg har jag blivit uttagen till att döma DM-finaler i västragötaland för flickor 14 och pojkar 14. Detta anses lite som ett hedersuppdrag som jag är så taggad inför. Bra matcher väntas: 
bergdalen-våmb i tjejfinalen som jag går som huvuddomare. I killfinalen spelar Elfsborg mot något alingsåslag och då agerar jag AD! Så rätt häftigt. 
lvällens match gick oförskämt bra. Jag hann med i tempot och hade bra bedömningar. efter matchen stöter jag på en domarkollega och vi pratar lite samtidigt som en kvinna i träningskläder kommer fram till oss. Jag förstår att hon också är domare och hon ger mig beröm för det hon såg av matchen. Jag känner igen henne lite och antat att hon dömer högt upp men känner mig ändå tvungen att fråga. 
"Vad dömer du?"
"jag dömer damallsvenskan och har precis blivit anställd på halvtid av FIFA. Jag är med i truppen att döma vm 2015." 
Mdetta är alltså Pernilla Larsson. Utsedd till årets domare 2012 på fotbollsgalan. Samma som Zlatan vinner guldbollen på. Hon kollade min match, tyckte jag hade talang och var jättetrevlig. Och jag känner inte ens igen henne. Skämmes! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback