envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

skön stad, skön klass = skön..t

Skrivet 2010-11-14 @ 19:02:41
Nu ska jag försöka samla ihop de mest som hänt mig sen jag bloggade sist.

På torsdags morgonen satte sig jag, min klass och några andra klasser på ett par bussar som skulle föra dem till Stockholm. Jag och Alfred underhöll med lite Quiz, sång och andra tävlingar. Väl i huvudstaden besökte vi dramaten sen gick vi och åt. Jag var mycket stolt över att hitta till Pizza hut. Sen var det dags för att ta sig tillbaka till Dramaten för där väntade föreställningen "En familj". Och vad ska man säga.. Den höll på 3,5 timmar och var ganska tragisk men ändå väldigt komisk.
Sen bar det av till vandrarhemmet. Eller inte! För jag , John och Sarah var busiga och smet iväg. Ville veta hur mycket drag det var i Stockholm at night.. Det var rätt dött kan jag säga men vi stötte på Maria Lundkvist (Heartbreak hotel) vid plattan. Sen när vi kom tillbaka blev det lite poker tills vi blev hotade med att inte få åka med till London. Då fick vi gå och lägga oss.

Fredagen: Vaknade vid 8-tiden åt lite godis och frukt och städade av på rummet sen skulle vi på nya äventyr. Först blev det moderna museet, efter det gick vi på dans museet. Efter det blev det dags för lunch och Jag, Felicia och Alfred gjorde ett toppen val. Hittade Sthms godaste thaimat-ställe. Fy vad gott det var! Sen blev det studiebesök på dansenshus. Och efter det fick vi fritt. Då shoppade vi lite! Jag köpte en liten present till Robert och en korsett-BH till mig.
Sen skulle jag träffa Felix på plattan. Vi gick mest och snackade. Det var verkligen jätte trevligt, Vi blev filmade när "veckans-kanin-kaninen" hoppade fram till oss och gjorde high-five med Felix sen stötte vi på Magdalena Graaf. Allt hände när man var med honom. Haha.

Sen när Felix lämnad av mig vid stads-teatern så samlades klassen för att se på den kändistäta teatern Aniara. Jag hade höga förväntningar. Kan säga att den inte nådda upp till dem. Inte på låååååånga vägar. Ja jag orkar inte förklara, så dålig var den.
Sen bar det av hem, jag fick sova på Alfreds axel. Skönt!

Faaantastisk kul resa. Vill ha mer sånt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback