envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

all mat kommer döda mig

Skrivet 2012-09-24 @ 15:07:58
  
 
I lördags var jag som sagt hos Petronella på myskväll och innan det lagade Amanda tre-rätters till mig. Den kvinnan är ju otrolig på att laga mat!
Petronellas 3-åring Erik, så sjuukt söt. En sån skulle man ha! Vi tjejer planerade lite framåt i tiden och det är nästan helt spikat att vi ska på Chris Brown i Paris i början av december. Såå taggelitaggad!
 
Igår jobbade jag. Nini fyllde år så hon stod och lagade mat hela dagen och jag fick hjälpa till med enkla saker som att skala potatis och göra sallad. På morgonen åt vi kringla till frukost (som veteskiva fast sprödare och på norskt vis) och Nini öppnade presenter. Jag hade köpt en kokbok om hur man gör massvis med olika glassorter och Nini blev jätteglad så jag hoppas det blir massa god hemgjord glass framöver. På kvällen kom släkten och jag fick för första gången i mitt liv användning av mitt ack så obefintliga bordsskick. Alla knivar och gafflar, till vilken rätt använder man vilket? Bara prata om man blir tilltalad och att inte glömma att lägga servetten i knät. Men jag tror jag klarade mig rätt så bra ändå, tur att mormor lärde mig lite bordsskick när jag var liten om jag någon gång skulle hamna på en nobelmiddag. Så nu är jag redo.
Nobellmiddagen -hit me!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback