envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

dag 1 och 2

Skrivet 2012-09-03 @ 22:13:32
Jag anlände till Genevé vid 6-tiden igårkväll. Blev hämtad på flygplatsen av min värdmamma och värdpappa och vi åkte in till stan för att hämta John som varit med några kompisar!
John är för go, alltid glad och bryr sig om hur alla mår. Allt gick bra tills det var läggdags. Fick ångest och visste inte vart jag skulle ta vägen men jag lovade mig själv att inte gråta så det gjorde jag inte. Trodde jag. Låg och läste tills klockan blev halv tolv då jag märkte att hela kudden var blöt. Då läste jag lite till sen somnade jag.
 
Idag gick jag upp vid 6 och fixade/åt frukost med John och Nini sen åkte vi till skolan och var där tjugo över 8. Det tog nästan en timme att ta sig in till skolan p.g.a. rusningstrafiken. Sen åkte jag och Nini hem, det tog bara 15 min och vi drack kaffe och te. Sen åkte vi in till centrum och Nini visade mig runt och sen gick vi och anmälde mig till Språkskolan. Vi fikade igen på starbucks, chai-te! Nini gjorde lite andra ärenden i stan och sen åkte vi hem igen. Jag blev bjuden på lunch. Hem-gjord räksallad, sjukt god!

Sen var det dags att hämta john. Om det var ett kaos att lämna honom i skolan så var det här 10 gånger värre! folk parkerade överallt och ingenstans. Men vi som var så förutsägande var där i god tid och Nini lyckades klämma sig in på en lite parkeringsplats. När vi stod och väntade på John kom massa barn ut och eftersom det är internationella skolan så hörde man hur många språk som helst och barn från så många olika nationaliteter. 

Nu på kvällen har jag och John anordnat en OS-tävling med 32 olika lag som vi valt ut. Så den närmaste tiden ska vi göra olika tävlingar varje dag. Idag var det fotboll och kulstötning. Bra träning för mig och honom! Efter middagen sprang jag en tur och nu sitter jag vid datorn och allt känns väldigt behagligt. Shit, jag har redan börjat använda norska uttryck!!

på återseende mon amis!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback