envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Voilà

Skrivet 2012-09-18 @ 13:41:24
Bonjour mon amis!
Ja jag har haft min första franskalektion idag och det var galet. För det första var vi bara 4 stycken i min grupp och jag träffade en "ny" Svensk tjej. Fanny från Borås! Min blivande gymkompis verkar det som.
Franska-läraren var Schweizisk och pratade franska, bara franska....
Första halvtimmen satt jag bara och gapade. Sen började man komma in i det och hon fattade att vi inte var så bra på franska så då pratade hon långsammare och använde kroppsspråket mer. Sen började vi göra uppgifter på de oregelbundna verben. Yes säger jag bara, det var det enda jag lärde mig under steg tre kursen på gymnasiet och jag kom faktiskt ihåg det oväntat bra! Så nu har jag läxa tills på torsdag och som tur är kan John hjälpa mig, yey!
 
Igårkväll åkte jag till sjukhuset där stackars Anna ligger helt själv och ska förmodligen vistas där en vecka (?!). Men Schweiz sägs ha de bästa sjukhusen i Världen så vi hoppas att dem kommer på vad felet är.. Stackars liten..
 
Nu ska jag vila middag, sen träna och sen plugga om allt går som det ska!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback