envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

One, Two, Fuck you

Skrivet 2013-01-28 @ 12:07:54
Ibland undrar jag varför jag hamnade i Genéve för det är egentligen inte en speciellt rolig stad, utan mest barnfamiljer och affärsmän håller till här. Men några fördelar har det. Bl.a. detta: 

1. Det ligger väldigt centralt i Europa och det går att ta tåget till Paris, Milano, Lyon, Zurich, Bern osv. 
2. Det är en otroligt internationell stad eftersom FN har sitt högkvarter här, därför träffar man människor från hela världen och upplever många kulturer.
3. Det ligger mitt i Alperna. Det räcker att ta bilen i 30 min för att komma till Alperna. Skidorter som Chamonix, Val d'isere, Gstad, Val Thorrens och Verbier ligger mellan 1-3 timmar bort.
 
Min mål med mitt år i Schweiz är
-Att kunna "prata franska"/göra mig förstådd och förstå.
-Åka massa skidor i alperna och besöka alla ovanstående skidorter.
-Skaffa vänner för livet runt om i hela världen. 
-Upptäcka Europa på riktigt.
 
 
1. Paris, 7/12-12. Club Queen. Adrian Lux
2. Val D'Isere, 19/1-13. Taniell och Frida
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback