envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Trendkoll

Skrivet 2011-08-28 @ 10:46:46
Eftersom jag har kommit över en del mode-tidningar under tiden jag har legat hemma sjuk och igår åkte till Göteborg för att kolla vad affärerena erbjöd kan jag nu komma med en liten modeuppdatering för er som känner er intresserade!

Jag säger bara en sak. SEXTIOTAL. I alla affärer märker man att många plagg går i dem typiska färgerna för 60-tal och har dem typiska mönstren/snitten för 60-tal.
Gillar man inte sextiotal ska man definitivt inte sätta sin fot på HM där hela butiken är fylld av polotröjor, A-linjeformade plagg, manchesterbyxor, senapsgula och ärtgröna plagg.

Här får ni höstens "måsten":

1. Det senapsgula plagget! Själv har köpt mig en senapsgul pennkjol som jag kommer använda flitigt på fester i höst.

2. Skinn. Skinnbyxor har kommit tillbaka. Minna att jag själv hade ett par röda skinnbyxor när jag gick i trean på lågstadiet. Rött, brunt, beight och svart är färgerna. Fortfarande är kjolar och jackor helt rätt.

3. Päls. Pälsvästar. Såklart fejk hoppas jag. Såg mycket sånt i butikerna. En trend jag lätt skulle klara mig utan. Men man ska aldrig säga aldrig!



Lite av varje från HM.

Nu har båda jag och ni koll.
Tja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback