envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

ensam och envis

Skrivet 2011-07-13 @ 23:41:20
Nej nu ska jag försöka åstakomma ett seriöst inlägg så jag inte får någon dålig stämpel och alla hundratusen som läser min blogg slutar.
Jag vill fråga hur många som visste att Tilde de Paula (Hon i nyhetsmorgon, runt 40) gjort porrfilm?
Inte jag iallafall, tills igår. Det kom som en chock, vad ledsen jag blev. Hon verkar ju vara världens mysigaste småbarnsmamma. Jaja.
Sen vill jag kommentera mitt jobb igen och skriva att det inte är så farligt som jag skrev efter helgen. Jag har pratat med min chef nu och hon har bett om ursäkt för att det blev som det blev. Men jag kan säga att jag var väldigt upprörd efter helgen men nu när jag har jobbat några dagar och inte behövt känna all den stress (eftersom vi varit tillräckligt med folk). Då kan man hinna med att prata med vårdtagarna och då blir dem så glada och gosiga. Så säger dem vad söt, gullig, snäll och go man är och så får man något tillbaka liksom. SÅ NU GILLAR JAG MITT JOBB IGEN.
Sen vill jag kommentera dam-vm. Det blev ju en förlust i semifinalen mot Japan och det var lite synd för om dem hade spelat så bra som dem gjorde tidigare matcher hade det kunnat blivit en seger men Sverige var inte på topp idag. Men hallå nu vill jag inte tappa er fotbollshatares intresse för nu ska jag säga något mycket viktigt.
Som ni vet är Sverige långt ifrån jämnställt mellan kvinnor och män och det märks mycket inom fotboll. Antal åskådare, hur mycket det skrivs om damfotboll jämfört med herrfotboll i tidningar, damfotbollsspelare i landslaget får knappt betalt för det dom gör men herr spelare i landslaget får så mycket att dem fulkomligt badar i pengar och kvinnlig fotboll betraktas av många män som något högst öviktigt och suckar bara om man nämner något om en dam-match.
"Tss det är inte riktig fotboll".
Därför gör det så mycket när det svenska dam landslaget kan visa att vi är ett lag i världsklass ( jag menar, senast herrarna placerade sig så bra va i VM 94 och i VM 10 kom vi inte ens med, HAH) för det påverkar damfotbollens status och inte för att vara sådan men fotboll är Sveriges största sport och det kommer påverka även allt annat. Medalj i dam VM 2011= Ett mer jämnställt Sverige.
Så nu hoppas jag alla där ute håller tummarna för sverige i bronsmatchen på lördag.
Farväl!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag tror det där med paola när jag ser det :(((

2011-07-14 @ 00:50:48
Postat av: Sarah

Det är tydligen någon "Riley Ryder" som alla tror är Paola, så vi kan andas ut!

2011-07-14 @ 00:53:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback