envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Strong is the new skinny

Skrivet 2013-04-26 @ 12:05:40
Jag lever ett ganska paradoxalt liv för er som inte visste.
 
På veckodagarna tränar jag varje dag på gym. Jag varierar träningen för att träna olika muskelgrupper olika dagar och vissa dagar ren kondition. Jag äter relativt bra, gröt till frukost, sallad till lunch och middag med familjen. Men på helgerna förtär jag stora mängde alkohol, rör inte mycket på mig. Möjligtvis om jag går på stan eller åker skidor. Äter ute och alltid något snacks till vinet.

Men jämfört med många andra av mina vänner här nere som har gått upp i vikt sedan dem kom till Schweiz och förbrillt försöker bli av med kilona så har jag gått ner och tonat min kropp. Svårt att se skillnad på sig själv men jag har fått en fastare rumpa och "plattare" mage. 
 
Mitt mål är verkligen inte att gå ner i vikt eller bli smalare. För mig handlar det om lyckan efter ett bra pass, enegrin som träningen skapar. Självklart vill jag bli starkare och snabbare. Men det är för att jag ska kunna satsa på min domarkarriär framöver. Så självklart har jag mål med träningen för just nu när jag tränar själv på ett franskt gym och inte känner en enda människa måste jag hela tiden peppa mig själv. Då brukar jag fokusera på mitt mål när det känns jobbigt. 
 
Men som sagt tar jag inte det på allt för stort allvar då jag tillåter mig chilla på helgerna och det mår jag bäst av. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback