envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

25/5 canoying+high ropes

Skrivet 2013-05-27 @ 22:02:42
 

Har denna helgen gjort dem sjukaste och mest adrenalinpumpande sakerna i mitt liv. Låt oss börja med Canoying. 12.00 i Interlaken blir vi tagna till ett ställe där vi får på oss våtdräkter, våtskor, flytväst, rumpskydd, hjälm och handskar. Vi får en genomgång i vad som ska hända och alla får sina smeknamn på hjälmen. Jag fick "boobs" förvånande? kanske inte. 
Sen blir vi uppkörda till bergen med två guider och en kamera-kvinna. Sen är det bara att köra, vi befinner oss vid en flod från bergen med mycket stenar och ganska bra sluttning på vissa ställen. Meningen är att vi ska ta oss ner på två timmar genom att hoppa från klippor, firas ner från höga höjder och flyta/simma i vattenfallen. 
Det läskigaste var att försöka slappna av och åka med i vattenfallen men det läskigaste var när man kom ner under vatten och undervattensströmmarna höll kvar en under vatten. Fick panik flera gånger, men vi hade ju flytväst och folk som hjälpte oss upp ur det iskalla vattnet om det var för strömt. 

På flera ställen blev vi fastsatta i linor och skulle klättra ner för stup/ hoppa runt stenväggar. Allt är väldigt svårt att förklara med det var det fuckin mest awsome jag gjort i mitt liv. SWEET AS. 

Efter detta fick vi bröd och öl och blev sedan ivägkörda till "high ropes" som innebär att man klättrar högt uppe i träden med hjälp av linor som går mellan träden. Jag som efter allt adrenalin och en öl kände mig lite lullig hade svårt att få ordning på alla säkerhets saker i början då det krävdes mycket koncentration för att kunna göra dem svåra banorna på 20 meters höjd. Hybrisen tog dock över och vi började på den tredje svåraste banan #försvår men både jag Moa och Anna klarade den efter lite dödsångest. Det roligaste var dock när man skulle ta sig ner och åkter liksom linbara ner för träden. Så härligt!
 
På kvällen skulle rum 525 förvandlas till party-rummet men efter en dusch insåg vi själva att det var omöjligt.. min armar skakade av den hårda ansträngningen och istället kollade vi lite på matchen på storbildstv i samlingssalen. Sen däckade vi alla innan 11, helt utmattade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback