envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Bern osv

Skrivet 2013-10-27 @ 23:48:19
Mitt höstlov. Japp. Jag har haft höstlov och det har spenderats på bästa sätt med finbesök från Sverige. Tisdag-idag har jag njutit av att ha min prins nära igen. Vi har upplevt Schweiz tillsammans, delar som jag själv inte sett än men även en av mina favoritplatser i detta land= gruyere. 
I onsdags tog vi min bil till gruyere för att se en riktigt alp-by med massiv utsikt och god mat. Sen åkte vi självklart till choklad-fabriken och gick en tur och åt choklad (min tredje och förmodligen sista gång). 
I torsdags så tog vi tåget till Bern, jag och min man. Bara själva tågresan är lite som att åka igenom en sagovärld, underbart väder utanför vårt fönster och vi bannade oss själva för att vi glömt solglasögonen. Själva Bern va en ganska tråkig och liten stad, vi gick igenom centrum och alla intressanta affärer på en eftermiddag. Men väldigt mysig stad med gamla byggnader och fina vyer med alperna bakom. 

När vi inte orkade gå mer gick vi till hotellet och köpte med oss baguette, vin, choklad, brie, vindruvor och parmaskinka. På fredagen gick vi och kollade i lite fler affärer men tröttnade snabbt så tog tåget tillbaka till Geneve där solen också sken. Så vi köpte lunch på stan och satt vid vattnet och åt för att senare kolla lite affärer i Geneve. Jag hittade en mössa som jag letat efter inför vintern i min favoritaffär i stan och sen åkte vi hem. Vi bastade och sen lagade jag lax. I lördags tog vi det bara lugnt, handlade mat och låg ute och solade (21 grader igår) och på kvällen lagade jag en god pasta och chokladkaka till efterrätt. 

Idag var jag tvungen att lämna min prins på flygplatsen och se honom försvinna in på andra sidan säkerhetskontrollen vetandes att vi inte kommer ses förens om 4 veckor igen. Tufft, men det klarar vi. Fick en jättefin present av Carl-Filip när han kom, ska ta en bild och visa en annan dag. Här kommer bilder från veckan! 












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback