envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

bob lindeman

Skrivet 2010-12-29 @ 21:55:09
Dagen:

Vid tio i tolv tog jag min spark, eller min och min, familjens spark (ja ett sånt där transportsmedel som man använde på 1900-talet för att ta sig fram i snö) upp till vägen för att bli hämtad och åka till Lidköping och ha körlektion. Min femte körlektion förresten och denna min första självständiga. Det gick faktiskt helt okej så nu känns inte det där körkortet så avlägset längre :D.
Fick ta mina julklappspengar och jag insåg att dom bara räcker till en lektion till.. :S

Så dendär Spanien-resan som vi ska planera och boka imorgon har jag inte råd med egentligen, men mamma ska låna mig pengarna. Så fram tills Spanien blir det snål ekonomi och att verkligen spara jobb-pengarna.

Men nu tillbaka till min dag, när jag kommit hem och tagit sparken från vägen till mitt hus står klockan på 16.30. Det betyder alltså att jag la 4,5 timme av min dag på mitt framtida körkort. Och det tar så lång tid när det är 2 till i bilen som också ska köra. Fast idag var det ovanligt roliga personer man körde med, det gjorde att man kunde slappna av och därför prestera bättre.
Förresten tycker jag om min bilskolelärare. Hon är rolig, skämtar, berättar om hur jobbigt det var att sluta röka när hon fick reda på att hon var gravid. Hon är skön men ändå en väldigt bra lärare som säger till mycket och är väldigt sträng. Men det är bara bra, annars hade man ju inte lärt sig!

Men ja när jag satt där i bilen och väntade på att jag skulle köra tänkte jag att ikväll skulle jag prova att göra min nyårssminkning och lägga upp den här på bloggen.
Hur gick det?

Jo så fort jag kom hem åt jag och sen gick jag upp och läste lite, sen kom jag på att jag borde plugga lite teori så jag gjorde det. Det är svårt så det tog upp hela min kväll. så sorry bloggen och "alla" mina läsare men nu ska jag läsa "så länge vi andas" och sen sova ordentligt inför en spännande dag imorgon.

punkt slut.

P.S om någon undrar över rubriken så är det en sketch eller flera skulle man kunna säga med Hasse och Tage, lite småroliga sådär och det är ju kult så dom borde alla höra på. ;D
TIPS: finns på spotify.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback