envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Louise årskrönika 2010

Skrivet 2010-12-30 @ 20:07:39
Tänkte göra en sammanfattning av året 2010.

Året 2010 har innehållit mycket tokigheter och ståhej, det sägs att åldern 17 ska var den tråkigaste av dom alla men detta kan jag inte hålla med om! Kanske för att jag har turen att fylla år så tidigt men ändå.

Men ja året började ganska lugnt eller ja nyår var väl inte så lugn, men det är så nyårar ska vara! Sen resten av januari blev rätt-så lugn, min födelsedag blev mest en trevlig tillställning med mina "gamla-vänner" (om man får säga så)

Sen fortsatte det med februari och någon gång då så tog jag och anna oss till Lidk för att söka till körslaget, det gick sådär men jag och anna kom fram till att dom inte gillade folk från Vara. Sen blev jag bjuden på Amanda Jenssen i konserthuset och tog med mig Amanda dit. Det var coolt. Februari innehöll en del festande speciellt när Lisa fyllde år och vi firade henne med en brak-förfest innan kronan. Den glömmer man inte i första taget.

I Mars enligt mitt bild-minne hände inte så värst mycket, lite festade och lite påsk.

April däremot innebar träningsläger i Danmark med fotbollslaget. Roligaste någonsin, roligare än när vi var i spanien. För er som inte är medvetna om det så är det 16-årsgräns på att köpa alkohol där (!). Och innan träningslägret hade jag och Anna en liten spelning i konserthuset som inte blev något annat än succe, haha. nämen vår version av proud mary fick vi mycket beröm för, synd att vi inte sjunger så mycket ihop längre..

I Maj tog min kusin Linn studenten så då bar det av ner till Svedala ett par dagar. Åh vilken fin tjej det är, har alltid önskat att hon varit min storasyster.. Innan skolavslutningen hann vi med lite mer fest, björn rosenström och mangos. härligt härligt! Sen blev det sommarlov och eftersom jag bara var ledig i början så försökte jag ta vara på tiden så mycket som möjligt. Därför åkte jag, Anna, Anna, Amanda, Amanda (nej jag har inte skrivit namnen för många gånger, alla heter så) till Fjällbacka och bodde i Annas sommarstuga några dagar. Det blev inte riktigt så lyckat som vi hoppats på är allt jag kan säga.. Annars var det mycket fotboll i Juni och sen kom midsommaraftonen som jag tackar min vän Felicia innerligt för att hon följde med på den lilla festen i Vedum annars hade jag inte åkt dit och träffat min nuvarande pojkvän.

Sen blev det Juli och innan jag började jobba träffade jag Robert mycket och festade loss på jordgubbensdag (!) sen åkte jag med familjen på husbils-semester i 4 dagar. Just de 4 dagarna som det var fint väder i somras, känns helt okej ändå. Så det blev lite solande och chillande i falkenberg. Sen kom man hem och jobbade 6 v. Då befann jag mig mycket i kyrkor och annars bodde jag hos mina kusiner på kinnekulle eller när jag var hemma var jag med Robban. Det var rätt segt att sitta i kyrkan hela dagarna men man lärde sig mycket och jag fick göra en av det saker jag gillar mest, att spela teater. Tack gud för det sommarjobbet! haha

Augusti då, jobbade i början sen var det dags och njuta av den sista tiden på sommarlovet så jag och Felicia, Anna och Amanda åkte till Göteborg för att komma bort lite och för att se snyggingen Oskar Linnros. Han var grym, jag var i chocktillstånd efter den konserten.. Dagen efter så tog jag och Felicia en till impulsresan till Götet och hamnade tillslut utanför trädgården, träffade några killar och funderade ärligt på att stanna kvar hela natten och först ta tåget vid 6 hem. Tur att vi inte gjorde det tänker jag nu.. Sen tog det fina sommarlovt slut och det blev dags för skola. Dock var det väldigt underbart att komma tillbaka till skolan.

Så det blev september, det var mest skola men sen var jag, Sarah, John och Felicia med i en filmtävling som hette filmmaraton, då vi skulle göra en kortfilm på 24 timmar. Det var jobbigt om inte annat men mycket kul, speciellt som vi hade en hel fritidsgård för oss själva! Sen blev det lite mangos i september också, lika kul som vanligt.

Oktober innebar bara en sak, produktiuon, spökvandring, a tribute to horror, säg vad ni vill men det var verkligen krävande. Jag fick en migrän-attack en gång och fick åkt till jouren i lidk p.g.a. stress. Men allt uppoffrande var verkligen värt resultatet. 3500 besökare. Behöver jag säga något mer?!

November, var festernas månad. Klassfest, Estetfest, 18-årsfest. Årsfest med fotbollslaget. Finfina fester var det med.

December var bättre än decembrar brukar vara. Först fick ja träffa mina idoler Lin och Johannes på kronan i vara när dom kom dit. Ni får gärna skratta åt min paradise-hotell-nojja men ni förstår bara inte!
Sen bar det av till Sharm el Shiekh i Egypten med min familj och mina kusiner Sofie och Oskars familj. Det var verkligen en behövlig resa för oss, främst kanske för mamma som har haft det jobbigt detta år! Ska jag vara ärlig så lämnade vi inte hotellets gränser så värst mycket, men allt man behövde fanns där. Men ja jag har redan tjötat massa om Egypten-resan här på bloggen så jag ska skona er. Sen kom man hem och tillbaka till verkligheten. Det blev lite "sista 16års discot någonsin" och det hela slutade ganska panikartat men bra. Julen var väl fin, även om jag fortfarande förstått grejen med att fira jul.

Nu är det nyårsafton imorgon och jag vet fortfanade inte var jag ska festa in 2011. Antingen kommer jag få sitta hemma eller så kommer jag vara på någon as-bra fest som kommer balla ur helt och där jag bara känner ett par stycken. Men sånna galna grejer gillar jag, eller börjar jag gilla iaf. HaHa

Här kommer bilder ifrån året 2010!

Nyår förra året. Från förfesten om man säger så :D.
Min 17-årsdag. Konsert med Amanda på scen och Amanda brevid mig
En av flera galna kronan förfester.
Jag och Johanna innan mangos.
okej jag tror inte den här killen kollar bloggar, annars skulle jag vara död nu. What happens in danmark stays in danmark gick inte så bra hurru. Men detta är iaf Affe när han testade lite BH:ar under träningslägret.
Coola gangster-tjejerna Victoria och Johanna!
Ölölöl.
Just-det! glömde att skriva om borggårdsfesten. Vi var så duktiga, alla! Jag och Lisa.
Linns student!
Dagen efter Björn Rosenström. Alltid lika gött att ligga och sola dagen efter fest. hehe.
Amandas systers hunds valpar. urgulliga!
Midsommar 2010 Robban, jag, Andreas. Jag och någon random kille. haha!
Ja det var midsommar det! hemmafester är som dom är! :D:D:D
Med tjejerna i fjällbacka. Ute på mina hemtrakter (känns det som) -Hamburgerö.

Familjesemester i Falkenberg. Så som jag såg ut när jag jobbade i kyrkorna, och mina små fina kusiner.
Jag och Emil på någon fotbollsfest i somras. Hah.
Oskar snyggast i världen Linnros. Jag och Söt tjej i Göteborg för att improvisationsfest. vi balla ur. Eller hur?!
filmmaraton, ingen kommentar.
Någon fest. Jag och Michelle.

OKEJ FÖRLÅT MEN NU ORKAR JAG INTE LÄGGA UPP MER BILDER.

SES 2011!!
PUSS



Kommentarer
Postat av: f

dom där två dagarna i gbg är två av mina favoritdagar under 2010! tagga för i år!!

2011-01-02 @ 18:24:09
URL: http://followyourdream.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback