envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

foootboll

Skrivet 2010-06-22 @ 23:53:28
Ikväll har man spelat match. Eller ja om en kvart i andra halvlek räknas som att spela match. Ja jag blev alltså inte inbytt förän sista kvarten och fick spela mittmitt. Matchen var emot JK 10 som min mamma är assisterande tränare i så att det var extra prestige idag.
Vi hade lika otur som vanlig. våra skott går inte in och vi lyckas därför inte göra mål. slutresultaten blev 3-1 till JK10.

Jag spelar i IFK Emtunga:s A-lag som ligger i division 4. Inför detta året tappade vi 7 a-lagsspelare så vi har haft det extra jobbigt iår. Medelåldern i laget måste ligga på 17 år eller något. Vi är ett väldigt ungt lag alltså.

I vår har det varit tufft för oss och vi har bara vunnit en match. Vi ligger därför näst längst ner i serien och kommer nog åka ur om inget drastiskt händer i höst. Det är tråkigt för vi är ett jävligt skönt gäng och har skapat en riktigt skön stämning både på och utanför planen.

Vi har ju en ljus framtid framför oss om vi inte tappar massa spelare och lyckas hålla ihop detta gänget!

Jag får väl se hur mycket fotboll jag hinner med i höst men jag hoppas jag hinner träna en del iallafall. Fast skolan är första prioritering och i höst ska vi ha vår första produktion och då kommer det kräva mycket arbete efter skoltid. Men det ser jag fram emot också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback