envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Diagnos

Skrivet 2011-04-05 @ 12:58:42
Okej såhär ligger saker och ting till. Förra söndagen började jag känna av en urinvägsinfektion. Jag drack massa tranbärsjuice och det kändes som det gick över. Hade lite småont. Ja när man kissar och i urinröret liksom. Men jag tänkte inte så mycket på det utan tänkte att "det försvinner snart".
I lördags spelade jag match (inte så smart om man har någon slags infektion) jag hade lite ont i urinröret och magen men hård som jag är spelar jag hela matchen. När jag kommer hem tar jag verktabletter för att slippa känna smärtan och glömmer att stretcha. Detta leder till att jag inte känner någon smärta och på söndagen får jag en väldig träningsverk i alla delar av kroppen. Jag hatar mig själv en stund för att jag inte stretchade men tänker att jag får skylla mig själv.

På måndagen är "träningsverken" ännu värre i mage och rygg och det gör liksom ont hela tiden. Jag inser att det inte kan vara träningsverk eftersom när man spelar fotboll är det ovanligt att få i mage och rygg. Jag härdar ut dagen i skolan och när jag går hem från bussen gör det så ont så jag tror att jag kommer svimma. Jag lyckas ta mig hem. Tar verktabletter och går och lägger mig. När jag vaknar känns allt bra igen (pga verktabletterna) så jag åker och jobbar. När jag kommer hem kommer smärtan tillbaka och jag ligger och gåter i typ en timme tills mamma kommer och trycker i mig fler verktabletter..

Jag lyckas somna efter ett tag men när jag vaknade i morses är smärtan värre än någonsin och jag får följa med till mammas jobb för att träffa en läkare. Jag hade så ont så jag fick ett eget rum med brits och filt istället för att vänta i väntrummet. Läkaren tjötar lite och trycker på min mage och rygg. Det gör jätte ont.

Sen får jag ta blodprov i armen och provresultaten visar att min förre detta urinvägsinfektion har gått upp och satt sig på njurarna.  Alltså njurbäckeninflammation. Jag fick penecelin och blev beordrad att åka inte till akuten om inte min höga feber försvinner tills ikväll.

Detta är alltså resultatet av att man struntar i sina smärtor och tar för lätt på saker och ting. Så typiskt mig.
Mitt straff blir att jag missar genrepet inför brudshowen som är imorgonkväll och att stressen inför allt som jag inte får missa blir ännu mer uppenbar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback