envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Hur hamnade jag här?

Skrivet 2012-11-13 @ 21:28:39
Förutom ni mina närmaste som vet hela historien så tänkte jag berätta för er andra hur jag hamnade i Schweiz som au-pair. Jag som lovat mig själv att inte arbeta med barn och tänkte åka till Australien?


-Det hela började med att jag åkte till Stockholm för att söka till Calle Flygares teaterskolan, jag var så peppad för det var verkligen det jag ville göra och intagningen kändes bra så jag hade höga förväntningar.
-Parallellt med detta hittade jag en annons i lokaltidningen om aupair-jobb i den fransktalande delen av Schweiz, jag sökte mest på skoj.
-När jag var på studentresa i Alanya ringde hon som höll i intervjuerna mig och villa att jag skulle komma på intervju så när jag kom hem åkte jag dit på intervju.
-Jag var ärlig och sa att jag skulle tacka nej om jag kom inte på Calles, hon var glad över att jag var ärlig men sa att det minskade mina chanser eftersom runt 15 st sökt jobbet.
-Familjen mejlar mig ändå och vill ha en telefon-intervju trots att jag inte vet om jag kommit in på Calles.
-Dagen före midsommar ringer familjen och jag har fått besked att jag inte kommit på Calles så jag säger det. Jag förväntar mig en intervju men istället erbjuder dem mig jobbet direkt och jag får till midsommarafton på mig att tänka..
 
-Jag tänker att det är en once in a life time-chans och trots att jag inte riktigt tänkt mig detta tackar jag ja. 
2 sept 2012 åker jag till Schweiz för att flytta in i en familj jag aldrig träffat.
 
Nu har jag varit här i mer än två månader och det känns mer än rätt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback