envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

tobleroneberget

Skrivet 2012-10-09 @ 17:38:09
Helgen. I lördags gick jag upp vid halv fem för att börja min resa mot Zermatt med Link (aupair-grupp) Vi åkte buss och sista biten tåg för ingen biltrafik är tillåten i Zermatt. När vi kom dit var det underbart väder och efter en lunch började första vandringen. 1,5 timme upp i bergen till en restaurang där vi åt apfel struvel (någon äpplekaka som var speciell för detta stället). Sen gick vi ner igen, oerhört varmt och jobbigt att gå uppför. På kvällen var det partyye i rum 134 och vi gick ut till någon liten bar med en retarded DJ och snackade med norska landslaget i puckelpist. Gick dock hem väldigt tidigt och sov! På söndagen gick vi upp vid 8 för att åka upp till en topp som låg på 3100 meters höjd, ovanför molnen där det var massa snö.
 
Sen började vandringen nedför, som måste varit säkert 1-2 mil. Det tog iallafall 5 timmar att ta sig tillbaka in till Zermatt men det berodde nog på att vi gick lite fel på slutet. Sjukt jobbigt för benen att gå så mycket nedför och att hela tiden vara sharpe så man inte trampade fel och ramlade, ett riktigt äventyr men jag klarade det. Efteråt skulle jag och Brooks belöna oss med MCD men jag tappade mig hamburgare så jag fick inget. Sov hem på bussen efter en riktigt hård och tuff helg och jag har fortfarande ont i benen. Dock fotade jag inte så mycket, men lite bilder har jag allt! 

Gillar man att vandra, åk till Zermatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback