envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Weekend i Zürich

Skrivet 2012-10-14 @ 16:12:00
Ja då har man även varit i dem östra delarna av Schweiz, närmare bestämt Zürich. Då jag blev frågad av värdfamiljen om jag ville följa med dit över helgen. Ett sånt erbjudande tackar man inte nej till då jag tekniskt sett har "jobbat" i helgen. Vi bodde i Jacobs jobblägenheten mitt i centrala Zürich, i gamla stan, med utsikt över floden och hela stan och i samma byggnad som dolce and gabana (standard skämtet var att dem skulle köpa "arbetskläder" till mig där. En klänning i skyltfönstet som kostade ca. 40 000 sv kr)
Jaja denna övernattningslägenhet hade tre sovrum och en takterass, numera börjar man vänja sig vid sånt men när jag satt i deras "vardagsrum" imorses och kollade på dem vita skinnsofforna insåg jag att inredningen i bara det rummet måste ligga på runt 150 000 sv kr.

Haha jag har blivit lite pengabesatt för tillfället. Men igår var vi på stan lite och sen åkte vi till någon släkting till familjen som bodde utanför staden (svenskar). och dem var riktigt trevliga, dem trevligaste "vuxna" människorna jag träffat här. Så vi var ute och gick och sen åt vi fondue på kvällen, debut för mig men det va gott! Vi drack vin och champagne också, och ju längre kvällen gick ju trevligare blev det. 

Bilder från Zürich kommer, lite iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback