envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

jardin alpin

Skrivet 2012-09-06 @ 00:06:14
Blev satt på prov idag. SKulle hitta till Svenska skolan som låg i andra änden av stan där au-pairträffen skulle hållas. Jag åkte 1,5 timme innan det började över var där 10 minuter försent. 
Okej jag börjar från början. Jag och mamman var och köpte busskort på dagen och kollade var jag skulle byta från buss till trammen (trammen=spårvagn (lärde mig det idag, aldrig hört förut)) jag fick en karta och det skulle inte vara några problem. Sen fick mamman för sig att vår städerska skulle följa med och visa vägen. Bara det att hon inte kan någon engelska BARA FRANSKA. Ni fattar själva.. 
Ialla fall när jag hittat till rätt hållplats hade jag ingen aning om hur jag skulle gå, så jag väntade på några andra au-pairer. Men det kom inga så jag blev tvungen att fråga någon. PÅ FRANSKA. Som tur var var dem jättesnälla och googlade upp en karta och följde mig en bit på vägen. När jag väl var på rätt gata skulle jag bara hitta själva skolan.
Skola=stor byggnad som ser ut som en skola. Trodde jag! Denna skolan låg inuti ett boningshus med affärer så det tog 15 min innan jag hittade den lilla lokalen där vi skulle samlas. Till min stora förvåning var jag nästförst dit då de andra hade precis lika svårt att hitta som jag. 
 
Well, tjejen som jag bara skrivit med på FB kom och det var riktigt kul att träffa henne. Träffade flera andra, en tjej som bor väldigt när mig tydligen och en till som också hade stuga i Verbier så detta kommer nog funka fint.
 
Sen fick vi reda på att vi ska göra ett lucia-tåg vid jul och åka på turné i hela Genevé. Vi ska uppträda på FN, IKEA och massa stora kända företag. VI får till och med betalt. Passar mig som handen i handsken! 
 
På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback