envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Pist off of off-pist

Skrivet 2013-02-05 @ 20:17:53
I helgen var jag med min värdfamilj uppe i Verbier och jobbade. På lördagen skulle jag, John, Jacob och Johns skidlärare (som för övrigt är kompis med Ingmar Stenmark) Lennart. Vädret var dock kass denna dag med lite av en snöstorm att åka i, men inget kunde stoppa oss. 
Grejen va att denna skidlärare fick lära mig mer än John.. Jag har tydligen inte helt rätt teknik (har ingen teknik alls, är ju självlärd vafan) så det var hårdträning från första stund till fem timmar senare. 
-"TYNGDEN PÅ DALSKIDAN" och "BÖJ I KNÄNA" var citat som ropades ut över de lössnöbetäckna backarna. 
 
Efter lite lunch i en typisk Schweizisk stuga i backen tyckte Lennart det var dags att åka off-pist. Eftersom det snöat ett helt dygn var det ungefär 30 cm lössnö och ingen sikt alls, men det bryr ju sig inte Stenmarks kompis om. Så vi tar oss ut i vildmarken på helt okörda marker och ska åka ner. Man kan säga som såhär, om jag inte ramlade så la jag mig ner för att jag blev så trött i benen. Har aldrig upplevt skidåkning speciellt jobbig innan, tills denna dag. Jag höll på att ge upp, säga att dem får ringa helikopter eller nått. Men det kunde jag ju inte göra? Kunde ju inte ge upp före John, som tur var blev han trött också efter 3 åk i vildmarken så efter 5 timmars skidåkning var det nog. 

Men jag lärde mig massor och är sugen på att åka mer off-pist!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback