envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Sesonairs

Skrivet 2013-02-17 @ 10:35:46
Har så otroligt mycket att berätta för jag lever ett sjukt liv.
Jag och Amanda drog i onsdags-kväll till Val Thorens (en skidort med massa ungdomar och mest svenskar och danskar) väl där träffade vi Frida (Jönsson) som jobbade där en vecka som guide. Vi fick låna deras lägenhet (hon och två killar som också jobbade med detta) och förfesta innan vi drog ut. Vi drack massa jägerbombs ute och träffade massa sköna Göteborgare och mer osköna danskar. Vi gjorde massa galna saker och festade till 5-6 på morgonen. 
Så här har det sett ut båda onsdag, torsdag och fredag kväll. Vi har under denna tiden sovit i genomsnitt 4 h per natt. På torsdagen tog vi oss iallafall ut i backen. Tre åk, två blåa backar och en röd sen tog vi liften upp till La folie douce ett av världens mest kända afterskiier. 
Det var fett. galet. DJ på en balkong med två sångare som sjöng till låtarna och sprutade ut säkert 30 liter champagne. Dock tog vi det rätt lugnt den eftermiddagen och satsade på kvällen istället.
 
Jag har nu fått känna på hur det är att vara sesonairs (säsongare) och det verkar ju fett fast väldigt fysiskt och psykiskt jobbigt. Man super varje kväll, jobbar på dagarna och åker skidor om man har viljan och orken. Man äter knappt någonting och man lever singellivet med resenärer som bara är där för en kortare tid. Tyvärr tror inte jag att jag skulle klara en hel säsong som det. För jag är inte tillräckligt bra på skidor och älskar det inte nog. Min kropp skulle kollapsa efter 2 veckor med så mycket supande..
 
Det har den redan gjort efter tre dagar, igår när jag vaknade var min hals såpass igensvullen att jag klappt kunde andas. Jag flåsade i 30 minuter och mitt hjärta slog som en gnu av att bara gå till mataffären. Dock ligger Valto väldigt högt upp och lufttrycket gjorde ju inte det hela bättre. Jag och Amanda lät båda två som två sönderrökta alkolister och när vi hörde varandra började vi skratta men skrattet övergick i gråt för det gjorde såå ont i halsen. Så igår skulle vi köra tillbaka 3 h till genéve (Amanda körde då jag koncentrerade mig på att inte spy i kurvorna) och i baksätet av bilen hade vi fått med oss en Dansk? 
Hur gick det till liksom? Det är jävligt oklart. 
 
Ja jag orkar inte skriva mer nu iaf, måste sova lite mer så min feber kanske försvinner så småning om. 
Men även om jag mår kass nu och igår så var det värt det för dessa dagar i Valto har varit ägiga, så mycket sköna människor och så mycket fest med fina vänner. 
Puss på det!
 

Kommentarer
Postat av: Frida Jönsson

Ordet oklart är med i texten, victory!! :)

Svar: haha och det var inte omedvetet ska jag säga dig!
Louise

2013-02-18 @ 23:03:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback