envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

Time to say good-bye

Skrivet 2013-02-04 @ 15:56:28
Igår var det dags att säga farväl till en underbar vän, av nån anledning så börjar man lära sig att ta svåra avsked.
Frida åkte idag hem till Sverige.
Så jag och Amanda åkte dit igår-kväll, hade med oss en inramad bild på oss tre med en dikt som jag skrivit samman på baksidan. Vi åt pannkakor med Fridas värdfamilj (kommer sakna dem också men ska förmodligen jobba lite extra där) och sen hjälpte vi Frida att packa alla hennes kläder 3 x20 kilo +skidutrustning +handbagage och sen var det utdonering av saker hon inte ville/kunde ha med sig hem. Så jag fick 3 vinflaskor, 2 fiiiina champagneflaskor, ett HBK:armband (haha så är numera en äkta HBK:are), Chokladkex, och rostade majskorn.

Vi sa hejdå och godnatt vid halv 11 men stämningen i bilen på väg hem var ganska nere. Jag och Amanda höll varandra i handen hela vägen, lyssnade på Håkan Hellström och grät i tystnad. Ibland försökte vi säga något peppande ord eller fraser men inget kommer bli detsamma utan Frida.

Trion är splittrad.
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback