envanliglouise

Vanlig tjej med ovanliga drömmar

bouletts de viande

Skrivet 2013-05-03 @ 16:18:19
Tänker aldrig mer i hela mitt liv åka till IKEA.
Massa folk, massa skitsaker, bara fransktalande personal (JAG TRODDE IKEA VAR SVENSKT), långa köer och otympliga lådor.  
 
Dagen började så bra, jobb, gymmet. Goo lunch och sen tänker jag vila lite middag men ack nej då ber min värdmamma mig att åka till IKEA och hämta några skåp som hon behöver ha för hon gör om lek-rummet i källaren till ett förvaringsrum. Snäll som man är säger man självklart kan jag göra det.
3 timmar senare sitter jag här, helt utmattad. Det var 5 stycken stora garderober som jag, själv skulle hämta, betala och få in i bilen. 10 stora lådor som en omuskulös tjej i 20års åldern aldrig skulle klara själv. Det såg vem som helst. Dock är jag för självgod och insåg inte mina begränsningar så jag slet för hela mitt liv och klararde få ner dem på vagnen, köra den överfulla vagnen. åka hiss med den överfulla vagnen och ta mig till bilen.

Väl där börjar dem riktiga problemen. Lyfta in två meter långa lådor i en merca....
Ja dock stannade första bästa förbipasserande och hjälpte mig. Stark man i 30års ålder. Precis vad jag behövde! 
När jag väl kom hem var jag ju dock så illa tvungen att bära in allt i huset men då fick jag hjälp av städerskan.
 
Sjukt taskigt av IKEA att sluta sälja 4,5 procentig cider, den var ju svingoo. Dock hade dem marabou, hihi. 
Nu tar jag helg, tack och hej. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback